fredag den 24. februar 2012

Boudoir gardiner


Siden jeg i sommers malede mit soveværelse, har jeg villet sy nogle helt specielle gardiner. Jeg er ikke lysfølsom når jeg sover, så de gardiner jeg har lavet, er mere en afskærmning end egentligt gardin. Og da jeg bor på fjerde sal, har jeg egentlig kun brug for denne afskærmning i de nederste fag.
Jeg har ledt efter det helt rigtige, lidt gennemsigtige stof, som jeg egentlig blev inspireret til via mit farmors hus.
Jeg fandt stoffet i Gardin Madsen på Frederiksberg, der skulle jeg jo nok bare være gået ned med det samme!
Men i dag skulle det være!




Jeg sætter gardinerne på med spiralsnore... ved ikke hvad de hedder i fagsprog, men de er geniale, når man selv vil have lov at bestemme længde. Har blandt andet også brugt disse til forhæng i køkkenet.


Min kat Viola vil altid gerne være med når der sker noget sjovt! Dog lidt af en udfordring at holde hende fra at lege i stoffet når jeg klipper på gulvet!




En spiralsnor foroven og forneden af selve viduesrammen...


Stoffet, lidt svært at se men svagt svagt lyseblåt. Kan rigtig godt lide lyseblå og rød sammen. (Jeg har røde prikker på væggene i soveværelset)


Man kan godt blive liiidt træt, når man sådan skal holde øje med alt hvad der sker...


Gardiner syet, næsten i dobbelt bredde, så de får den "draperede" effekt. Jeg har lavet to lag...



...Så jeg kunne lave dette!!


Da jeg fortalte en veninde om projektet, fortalte hun, at hun havde set denne effekt i et vindue, det kunne jeg godt bruge tænkte jeg!


Så kan man også skifte bånd, alt efter humøret!
Er rigtig glad for resultatet, synes det er en superfin detalje, som stadig opfylder mit mål, nemlig afskærmningen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar