mandag den 5. marts 2012

Nostalgi i Chanel

Jeg var for nylig en tur på Designmuseum Danmark for at se udstillingen Northern Women in Chanel. En rigtig fin udstilling med virkelig mange skønne billeder i meget forskellige stilarter. Jeg blev specielt  inspireret af dem der rækker tilbage i tiden (ja, er vist lidt en nostalgi-tripper). De billeder der efterfølgende er blevet hængende i min bevidsthed, er dem der fik mig til at tænke på gamle billeder og bøger og film jeg holder meget af...



Jeg er lige nu i gang med at læse en fantastisk bog, Northanger Abbey af Jane Austen, og disse billeder faldt lige ind i bogens uskyldsrene univers, og giver mig lyst til også snarest at gense de åh så skønne filmatiseringer af Sense & Sensibility og Pride & Prejudice (1995 udgaverne), de hører absolut til blandt mine all-time favorit film!


Dette billede fik mig til at tænke på fine gamle Carl Larsson billeder, specielt dem der hang i vores stue da jeg var lille...må vist en tur hjem på min mors loft og se om de gemmer sig et sted....


Old time Russia...Anna Karenina må snart hives frem fra bogreolen til et gensyn. Har en stor svaghed for Rusland både som modeinspiration med store pelsgevandter, fine tørklæder, babushka dukker, og altså også i form af gamle tunge romaner af Tolstoj og Dostojevskij, kan kun sige: læs dem!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar