torsdag den 12. april 2012

Svensk auktion

 Vi har i min familie, haft denne skønne ødegård i 22 år, efterhånden. Det er et rent åndehul, både til familieture, venindeturer, jul, påske og sommerferier.
Huset ligger i en lille by der hedder Jonsboda, nogle timer fra Helsingborg.
I de sidste par år har vi fået internet, men vi har intet tv, og det er rigtig dejligt, for det har man heller ikke brug for. 
Heroppe handler det om at være sammen. Om det så er at lave mad, gå ture, eller bare hygge.
Mathilde og jeg har blandt andet været på et par ture med vores 2 gode veninder.




Her i påsken, var det familietur, den stod på. Og langfredag tog vi på auktion. Desværre regnede det og var koldt, så vi blev ikke så længe, men mange fine ting var der at finde!



Laden hvor auktionen, bliver holdt. Det foregår både inde og ude. En sjov oplevelse når auktionarius stemme brøler svenske tal ud over det hele!




Jeg faldt for flere ting...
men har ikke plads... suk
Det her bord faldt jeg fuldstændigt for! Mint + træ, hvem kan stå for det!?


Haveredskaber


Fint skuffedarium til køkken, eller andetsteds


Lampe i smukke farver


Endnu en ting jeg ikke syntes jeg kunne leve ude! Men men desværre måtte den finde en anden ejer! 


Skønt spejl


Kært skab, hvis man lige stod og manglede det...


Gevirer


En blanding af plast/stof kludetæpper


Smuk smuk kjole


Og et andet fint skrivebord.

Vores nabo, som tidligere har ejet vores hus, er ejer af den skønneste loppis, hvor halvdelen af mit hjem er fra. Det blev også til en del ting denne gang.
Se mere om Birgit's Lillboden her.

Translation: My family has had this wonderful Swedish summerhouse for about 22 years now. We  use it for all occasions like familytrips, trips with friends, Easter, Christmas and summer holidays.
This Easter was a family trip. This time including an auktion of amazing old things!
Our neighbour, used to own our house. Now she has the most amazing second hand shop! Half my home is from Birgit's Lillboden. See more here.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar