lørdag den 19. maj 2012

Peter Pan og pailletter

Jeg har efter mange mange timers syning endelig kreeret en Peter Pan krave oversået med pailletter!


En lille quick-guide til hvad jeg har gjort:
Jeg startede med at lave en krave i mønsterpapir, prøvede mig bare lidt frem, og brugte en bluse til at tegne efter. Derefter klippede jeg kraven i sort filt.


Så syede jeg (virkelig mange) pailletter på med guldtråd. Den del af kraven hvor der er pailletter blev meget stiv, så for at gøre resten af kraven mere stiv, strøg jeg stift vliseline på bagsiden af den del der ikke havde pailletter. Derefter strøg jeg endnu et lag vliseline på hele kraven, og syede mørkeblå satinbånd fast i nakken.


Til sidste klippede jeg endnu en krave i filt, der var et par millimeter mindre end den oprindelige krave, og syede den fast på bagsiden med bittesmå sting hele vejen rund.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar